3 tipy, jak využít obsahový marketing k náboru nových zaměstnanců

Chcete, aby se na vaše vypsané pracovní pozice stály dlouhé fronty? Připravte si půdu předem. Seznamte se s účinnou marketingovou strategií, díky které snadno oslovíte a nalákáte i potenciální budoucí uchazeče, kteří práci zatím nehledají. A až pak jednou hledat začnou, vy budete na jejich seznamu zaměstnavatelem číslo jedna. Pojďte vyzkoušet sílu obsahového marketingu.

Dostaňte se lidem do podvědomí

Aby vám lidé chtěli poslat svůj životopis, musíte je nejdřív zaujmout. To se vám podaří buď správně zacílenými náborovými kampaněmi, nebo právě pomocí obsahového marketingu. Ten totiž představuje skvělou příležitost, jak se lidem nenuceně dostat do podvědomí a získat si jejich sympatie. 

Lidé si díky němu snadno udělají představu, jak to u vás ve firmě vypadá, lépe poznají své potenciální kolegy nebo šéfa a zjistí, jestli souzní s vašimi hodnotami. Pojďte se s námi podívat na 3 tipy, jak pomocí obsahového marketingu nalákat ty nejlepší uchazeče.

Pište blog

Zabijte hned dvě mouchy jednou ranou a založte si firemní blog. Ten totiž skvěle funguje nejen pro účely employer brandingu, ale posílí vaši odbornost i v očích zákazníků. Pochlubte se na něm vašimi úspěchy, představujte nové produkty nebo služby, řešte témata, která čtenáře zajímají a informujte je o novinkách ve vašem oboru.  

Skvěle působí na blogu také rozhovory se zaměstnanci nebo vedením společnosti, díky kterým dostanou čtenáři šanci nakouknout do zákulisí vaší firmy a poznat vás zase o kousek blíž a třeba z trochu jiného úhlu.

Pořádejte školení a workshopy

Nezištné vzdělávání patří mezi nejúčinnější marketingové strategie. Dělte se jednoduše s lidmi o své know-how. Pořádejte různá školení nebo workshopy, během kterých jim předáte své zkušenosti z praxe a něco nového je naučíte. Ideálně zdarma. Však ona se vám ta investice vrátí, nebojte.

Pokud se vám zdá příprava offline akce logisticky i finančně příliš náročná, můžete přednášku jednoduše uspořádat online. Přednášet by měl někdo z vaší firmy, ale rozhodně nic nezkazíte, když zapojíte do školení i zajímavé externí hosty.

Buďte aktivní na sociálních sítích

Kdo dnes není na sociálních sítích, jako by nebyl. Právě prostřednictvím sociálních sítí můžete nabídnout lidem opravdu autentický pohled dovnitř vaší firmy, seznámit je s vaším týmem i s firemní kulturou. 

A nestyďte se jít s kůží na trh. Na sociálních sítích musíte zaujmout kromě textu hlavně vizuálem. Na místě jsou tedy nejen zajímavé grafiky, ale rozhodně i vaše vlastní fotky nebo videa, ve kterých hrají hlavní roli i vaši zaměstnanci.

Nezapomeňte si připravit marketingovou strategii 

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv z výše uvedených forem obsahového marketingu, nezapomeňte na to hlavní. Aby vaše snažení opravdu zafungovalo, je třeba připravit si jasnou marketingovou strategii. Definujte si vaši cílovou skupinu a sdělení, které jí chcete dlouhodobě předávat, a zamyslete se i nad formáty a komunikačními kanály, které vám dávají největší smysl.Počítejte s tím, že tvorba obsahu zabere čas a výsledky se nedostaví přes noc. Pokud tedy nemáte v týmu dostatek zaměstnanců, kteří by se tvorbě obsahu mohli soustavně věnovat nebo si na tvorbu prostě a jednoduše netroufáte, obraťte se raději na odborníky, kteří si váš HR marketing vezmou pod svá křídla.

Copyright © 2024 KG.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang