Outsourcing ve 4 tipech: co, proč, kdy a jak

Outsourcing je slovo, které letí. Protože outsourcování je jednoznačně způsob, jak ušetřit peníze, outsourcují v dnešní době prakticky všichni. V tomhle článku vám ukážeme, co vlastně outsourcing znamená, jaké výhody vám přinese, kdy se do něj pustit a jak to nejlépe udělat.

1. Co je to outsourcing

V překladu je outsourcování využívání vnějšího zdroje. Místo toho, abyste pro některý úkol využili vlastní zaměstnance, sáhnete pro freelancera nebo zaměstnance jiné firmy nebo agentury. Konkrétní úkol pro vás vykoná na bázi hodinové odměny nebo fixní ceny.

Často se setkáte s outsourcingem v dobře placené práci, jako je IT služba nebo marketing, outsourcovat můžete ale i obchod nebo zákaznický servis, administrativní služby, osobní asistenci a prakticky všechno, co vás napadne.

2. Proč se do outsourcování pustit

Existuje spoustu důvodů, proč se do outsourcování pustit. Pojďme si projít dva nejčastější.

Potřebujete jenom flexibilní kus člověka

Dejme tomu, že chcete pro svoji firmu udělat PPC kampaně. Nikdo z vašich zaměstnanců v tom není dostatečně zběhlý, zároveň si jste ale jistí, že nevytížíte celého člověka, kterého byste si nově najali. A co hůř: ze začátku budete potřebovat nárazově poměrně hodně práce, ale v dalších měsících porůznu pár minut až několik málo hodin.

Jaké máte možnosti?

  • Naučit to některého ze stávajících zaměstnanců. To vás ale vyjde docela draho, protože učení spolkne spoustu času a zaměstnanec nové dovednosti využije jenom velmi málo.
  • Nabrat člověka, který to umí, a pak mu donekonečna hledat práci. Ať už se bude jednat o jakýkoli typ úvazku, nikdy nebude reflektovat proměnnou časovou náročnost správy PPC reklam.
  • Outsourcovat na marketingovou agenturu. Tím si do svého týmu vlastně „půjčíte” člověka přesně na tak dlouhou dobu, jak potřebujete.

Aktuálně nestíháte

Prodáváte dárkové zboží a blíží se vánoce? Vaše vytížení se pravděpodobně zvedne několikanásobně. Takže co vám zbývá?

  • Najmout a vyhodit. Na sezonu si můžete najmout výpomoc a po sezoně se s ní zase rozloučit. Pravděpodobně ale strávíte hodně času zaučováním, a vycvičenou pracovní sílu pustíte zpátky do moře pracovního trhu.
  • Najmout a prodělat. Pokud nebudete chtít nového, vycvičeného pomocníka vyhodit, a místo toho si ho podržíte až do příští sezony, pravděpodobně pro něj nedokážete najít dostatečné množství práce a on bude během roku převážně vysedávat a pobírat plat.
  • Outsourcovat na agenturu. Poskytnou vám víceméně zaškoleného pracovníka přesně na tolik hodin a na tak dlouho, dokud potřebujete. Jakmile vaše sezona skončí, někomu jinému pravděpodobně začne, a pracovník se přesune tam, kde je poptávka.

3. Kdy outsourcovat

Na otázku, kdy začít s outsourcingem, si snadno odpovíte, pokud jste vyřešili svoje proč. Obecně platí: pokud potřebujete vykonat nějakou činnost, na kterou nemáte kapacitu. Pokud dokážete vnitřní zdroje vytížit na důležitější / lépe placené úkoly. Nebo pokud potřebujete unikátní know-how.

Měli byste myslet trochu dopředu, ale agentury, které outsourcing nabízejí, většinou dokáží zareagovat velmi rychle. Ostatně, je to jejich denní chleba.

4. Jak outsourcovat

Pokud si najdete spolehlivého partnera, dokáže vás celým procesem outsourcování provést. Nicméně soustřeďte se především na to, abyste outsourcovali co nejvíce komplexně.

Místo outsourcování SEO například můžete na agenturu převést celý marketing. Místo copywritingu příspěvků na Facebook kompletní správu sociálních sítí. Díky tomu omezíte nutnost komunikace s agenturou a získáte mnohem hmatatelnější a měřitelnější výsledky.

Copyright © 2024 KG.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang