Proč je ideální koupit ojeté auto v zimě?

Mnoho lidí s nákupem ojetého vozu čeká na jaro, až se počasí zlepší, mráz ustoupí a silnice se zbaví náledí. Činí tak nemalou chybu. Právě zimní období je ideální dobou pro pořízení auta „z druhé ruky“. Nízké venkovní teploty totiž umožňují bez pomoci odborníka odhalit mnoho skrytých závad a zároveň je možné dosáhnout nižší ceny.

Koupě ojetého vozu je důležitým rozhodnutím, které vyžaduje pečlivé zvážení různých faktorů. Mnozí lidé se obrací k této možnosti kvůli nižším cenám, širšímu výběru modelů a možnosti získat vozidlo s již osvědčenou spolehlivostí.

Jedním z vhodných období pro nákup ojetého vozu je zima, kdy může být poptávka nižší a nabídka širší. Přestože koupě ojetého auta v zimě může mít několik výhod, je důležité provést pečlivou kontrolu a zvážit všechny aspekty nákupu.

Díky nízkým cenám, možnosti ověřit funkčnost důležitých komponent v náročných podmínkách a menšímu zájmu kupců je toto období ideální pro pořízení spolehlivého vozu za atraktivní cenu.

Koupě ojetého auta v zimě

10 důvodů, proč koupit ojeté auto v zimě:

Nižší ceny v lednu a únoru

  • S příchodem nového roku zestárne auto papírově o jeden rok, což ovlivňuje jeho cenu.
  • V zimě je poptávka po ojetých autech nižší, takže je větší šance na vyjednání slevy.
  • Pravděpodobnost, že o stejný vůz bude mít zájem více kupců, je v tomto období nízká a prodejci jsou tak ochotnější slevit.
  • Není v roce období, kdy by se dalo pořídit auto levněji než v lednu a únoru. To platí dvojnásob pro kabriolety a sportovní vozy.

Ověření stavu akumulátoru a startéru v mrazu

  • Nastartování auta v mrazu je náročnější, protože klesá napětí baterie.
  • Zimní měsíce představují ideální dobu pro ověření stavu akumulátoru a startéru.
  • Včasné odhalení závady může předejít neočekávaným výdajům v řádu tisíců korun.

Kontrola funkčnosti žhavení u dieselových motorů

  • U naftových aut starších 5 let se funkce žhavení motoru postupně zhoršuje.
  • V zimě je možné tuto zhoršenou funkci odhalit a v případě potřeby vyměnit vadné součástky.
  • Náklady na opravu se mohou vyšplhat až na 10 tisíc korun.

Lepší ověření funkčnosti ABS systému

  • Zhoršené jízdní podmínky v zimě umožňují lépe ověřit funkčnost ABS systému na namrzlé silnici.
  • Systém ABS je důležitý pro bezpečnost jízdy v zimě i v létě.
  • V případě poruchy ABS se cena opravy pohybuje mezi 10 a 25 tisíci korunami.

Zjevnější vady karoserie v zimě

  • Nízké teploty v zimě zdůrazňují opotřebení karoserie, například vrzání dílů.

Ověření pohonu všech kol v zimních podmínkách

  • V zimních podmínkách se u některých aut automaticky aktivuje pohon všech kol.
  • Na sněhu a náledí tak lze snadněji ověřit jeho funkčnost a případné prokluzování kol.
  • Oprava pohonu všech kol může stát 10 až 25 tisíc korun.

V zimě je patrná kouřivost motoru

  • Černý kouř z výfuku značí problémy s motorem. Důvodů může být mnoho, například špatný poměr vzduchu a paliva nebo nefunkční lambda sonda.
  • Oprava se může vyšplhat na 15 až 30 tisíc korun.

Odhalení skrytých vad elektroniky

  • Mrazy a nízké teploty odhalí skryté vady elektroniky, jako je centrální zamykání, stahování oken nebo stěrače.
  • Náklady na opravu se mohou vyšplhat až na desítky tisíc korun.

V zimě se projeví vady převodovky

  • Cukání auta při plynulém pouštění spojky v zimě značí problémy s převodovkou a spojkou.
  • Špatnou řaditelnost lze v zimě také snadněji odhalit.
  • Oprava převodovky může stát 15 až 30 tisíc korun.

Zima odhalí praskliny na skle

  • Teplotní rozdíly v zimě můžou zvětšit praskliny na skle a usnadnit jejich odhalení.
  • Zároveň si v zimě lze ověřit funkčnost vytápění vozu.

Nákup ojetého auta v zimě se může zdát jako neobvyklý krok, avšak ve skutečnosti nabízí mnoho benefitů. Díky nízkým cenám, možnosti důkladné kontroly a menšímu shonu si lze v zimě vybrat spolehlivé auto za atraktivní cenu. Důležité je si poté dát pozor na povinnou výbavu auta.

Na co si dát pozor při výběru ojetého vozu v zimě?

Zimní období s sebou nese jistá specifika, která je nutné zohlednit při koupi ojetého vozu. V tomto období je snazší pro prodejce skrýt vady na chlazení motoru a klimatizaci, jelikož nízká venkovní teplota maskuje problémy s funkcí těchto systémů.

Kupující by si proto měl dát obzvlášť záležet na důkladné prohlídce a testování vozu, a to i v mrazivých podmínkách.

Kromě funkčnosti chlazení a klimatizace je důležité zkontrolovat i další aspekty vozu, které se v zimě mohou projevit specifickým způsobem:

Stav karoserie:

  • Drobné vady karoserie, jako jsou škrábance, promáčkliny nebo koroze, se lépe odhalují na čistém voze.
  • V zimních měsících bývá ojetý automobil znečištěný, pokrytý ledem nebo sněhem, což může ztížit jejich rozpoznání.
  • Proto je důležité důkladně omýt a prohlédnout karoserii vozu, a to i v méně dostupných místech.

Funkčnost topení a ventilace:

  • V zimním období je nezbytné, aby topení a ventilace ve voze fungovaly správně.
  • Kupující by si měl ověřit, zda je topení dostatečně výkonné a zda ventilace umožňuje efektivní odmrazování a odmlžování oken.

Startování motoru:

  • V zimních měsících může být startování motoru obtížnější, zvláště u starších vozů.
  • Kupující by si měl ověřit, zda motor startuje bez problémů i v mrazivých podmínkách.

Historie vozu:

  • Je důležité prověřit historii vozu, aby se kupující vyhnul koupi havarovaného, kradeného nebo jinak problematického vozu.
  • V zimních měsících může být obtížnější zjistit skutečný stav vozu, jelikož některé vady se v mrazivém počasí neprojeví.
  • Proto je důležité využít všechny dostupné nástroje pro prověření historie vozu, včetně online databází a odborných posudků.

Zimní podmínky kladou zvýšené nároky na brzdový systém

  • Je proto důležité zkontrolovat stav brzdových destiček a kotoučů, funkčnost ABS a ESP a celkovou účinnost brzd.
  • Zimní pneumatiky jsou nezbytné pro bezpečnou jízdu v zimních měsících.
  • Kupující by si měl ověřit, zda má ojetý vůz zimní pneumatiky v dobrém stavu s dostatečnou hloubkou dezénu.
  • Důležité je také zkontrolovat jejich stáří, jelikož starší pneumatiky ztrácejí své vlastnosti a mohou být méně bezpečné.
  • Akumulátor je v zimě vystaven větší zátěži.
  • Kupující by si měl ověřit jeho stav a v případě potřeby ho vyměnit za nový.

Kromě výše uvedených bodů je důležité při výběru ojetého vozu v zimě dbát na obecné rady, jako je důkladná prohlídka vozu, testovací jízda a prověření prodejce. V zimních měsících je vhodné věnovat těmto aspektům ještě větší pozornost, aby se kupující vyhnul nepříjemným překvapením a zajistil si bezpečný a spolehlivý vůz.

Jak odhalit stočený tachometr a zatajené havárie u ojetého vozu?

Stočený tachometr, zatajené havárie a skutečný rok výroby ojetého vozu laik jen těžko rozpozná. Existuje však několik indicií, které mohou napovědět o nesrovnalostech v historii vozu. Mezi ně patří:

  • Nekonzistentní záznamy v servisní knížce: Pokud servisní knížka chybí, je neúplná nebo obsahuje nesrovnalosti v kilometrech, může to být indicie k manipulaci s tachometrem.
  • Nerovnoměrné opotřebení interiéru a exteriéru: Pokud je volant, řadicí páka, sedačky nebo pedály nadměrně opotřebované oproti celkovému stavu vozu, může to značit vyšší kilometrový nájezd, než je uváděno.
  • Nesoulad laku: Pokud se na karoserii vozu vyskytují nesrovnalosti v barvě laku, odstínu či struktuře, může to být důsledek nekvalitní opravy po havárii.
  • Poškozené díly: Poškozené díly karoserie, podvozku nebo interiéru, které neodpovídají běžnému opotřebení, mohou naznačovat skryté vady z havárie.
  • Neobvyklé zvuky: Neobvyklé zvuky motoru, převodovky nebo výfuku během testovací jízdy mohou signalizovat technické problémy, které mohly být způsobeny havárií.

Kromě výše uvedených indicií je nejspolehlivějším způsobem, jak odhalit stočený tachometr a zatajené havárie, prověření vozu v systému AUTOTRACER.

Systém AUTOTRACER provozuje společnost Cebia a disponuje rozsáhlou databází s více než miliardou záznamů o ojetých vozech z České republiky i ze zahraničí. Díky prověření VIN kódu vozu v tomto systému lze získat detailní informace o jeho historii, včetně:

  • Stočený tachometr: Systém porovnává uváděný kilometrový nájezd s daty z technických kontrol, servisních záznamů a pojišťovacích událostí.
  • Zatajené havárie: Systém obsahuje informace o haváriích a pojišťovacích událostech, do kterých byl vůz zapojen.
  • Skutečný rok výroby: Systém uvádí skutečný rok výroby vozu, který se může lišit od roku v technickém průkazu.
  • Zatížení leasingem či půjčkou: Systém ověří, zda není vůz zatížený leasingem nebo půjčkou na auto a informuje o zástavních právech.
  • Evidence v databázi kradených vozidel: Systém prověří, zda není vůz v databázi kradených vozidel.
  • Servisní historie: Systém obsahuje informace o provedených servisních úkonech.
  • Aktuální tržní cena: Systém uvádí aktuální tržní cenu vozu pro vyjednávání o ceně.

Nákup ojetého vozu v zimě se s trochou opatrnosti a důkladnou kontrolou může stát chytrým tahem. Benefity nízké ceny, klidné atmosféry a specifických zimních podmínek otevírají dveře k nalezení spolehlivého a cenově dostupného automobilu, který bude sloužit po mnoho let.

Koupě ojetého vozu je investicí, která vyžaduje pečlivé zvážení, a je vhodné se řídit osvědčenými postupy a poradenstvím při výběru.

Copyright © 2024 KG.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang